Teleperformance is wereldleider in customer experience management. Dagelijks creëren hun klantenservicemedewerkers buitengewone klantervaringen voor sterke merken als Bol.com, Samsung, Lidl en Wehkamp.
Valerey Emanuel (taaltrainer) en Pericolla Boston (trainingsmanager) werken bij het Talent Development Team van Teleperformance Suriname. Dit team faciliteert het leren en ontwikkelen van de klantenservicemedewerkers. Pericolla en Valerey vertellen waarom zij hebben gekozen voor het online taalprogramma van Noordhoff.
Pericolla: “Teleperformance Suriname bedient voornamelijk Nederlandse klanten, via de chat, telefonisch en per e-mail. We merkten dat onze Surinaamse klantenservicemedewerkers en Nederlandse klanten elkaar niet altijd goed begrepen.
Om de communicatie met onze Nederlandse klanten vlotter en vloeiender te laten verlopen, besloten we te investeren in de taalvaardigheid van onze klantenservicemedewerkers. We beloven immers buitengewone klantervaringen. Zo kwam het online taalprogramma van Noordhoff in beeld.”
“Wij zijn tevreden over de kwaliteit van de taallessen en toetsen van het Noordhoff platform”
– Valerey Emanuel, Taaltrainer Teleperformance Suriname
Pericolla: “Middels een intaketoets krijgen we inzicht in het ´taal-DNA´ van elke klantenservicemedewerker. Hierdoor weten we in een oogopslag wat de grammaticale, spelling- en uitdrukkingsvaardigheden van de medewerker zijn en hoe die zich tot elkaar verhouden. Fantastisch! Dit stelt ons in de gelegenheid een taalvaardigheidstraject op maat aan te bieden én elke cursist gericht te ondersteunen bij het doorlopen van het traject.”
Valerey: “Als taaltrainer vind ik het Noordhoff platform een fijne tool om mee te werken. Het bespaart ons veel tijd. De leeromgeving van het platform is gebruiksvriendelijk. De kwaliteit van de vragen en toetsen is goed. En alle belangrijke taalonderdelen komen aan bod en worden getoetst.”
– Valerey Emanuel, Taaltrainer Teleperformance Suriname
Een aanzienlijke verbetering in de taalvaardigheid van onze cursisten Valerey: “Ons doel was het taalniveau van onze klantenservicemedewerkers te verhogen door het verbeteren van de spelling-, grammaticale en schrijfvaardigheden. Op de werkvloer kijk ik regelmatig mee als onze klantenservicemedewerkers aan het werk zijn. Zo zie ik dat de medewerkers die hun certificaat hebben behaald, minder of geen taalfouten maken, in vergelijking met de medewerkers die het taaltraject nog niet (helemaal) hebben doorlopen.
Door de verbeterde Nederlandse taalvaardigheid verlopen de gesprekken met onze klanten soepeler. Dit bevordert de kwaliteit van onze dienstverlening. Als taaltrainer ben ik dan ook tevreden over het Noordhoff platform.”
Dat klopt! Noordhoff is dé kennispartner van leergierig Nederland die veel mensen zullen kennen van onze leermethodes voor het onderwijs. Vanuit Noordhoff Business, waar Beter Schrijven onder valt, richten we ons ook op de professionele markt. Met de didactische ervaring van Noordhoff weten we precies hoe een effectief leerplatform werkt.